Fitness

Kom ud og rør dig – også når du har travlt


En af de vigtigste ting i vores liv er, at vi får bevæget kroppen og får motion. Kroppen er skabt til at blive brugt, og det slider på den, hvis vi sidder stille foran en computer og senere et fjernsyn hver eneste dag. Rigtig mange mennesker har stillesiddende jobs, og med de tætpakkede kalendere, mange af os har, kan det være svært at overskue og få tid til motion. Men det er bare super vigtigt, især hvis vi har travlt og føler os stressede, så her kommer nogle tips til, hvordan du nemt kan få bevægelse ind i hverdagen.

Hop på cyklen, når du alligevel skal transporteres

En af de nemmeste måder at få motion ind i hverdagen, er ved at cykle til og fra arbejde. Udover at du får rørt kroppen, får du også frisk luft og vind i håret, og bliver derved frisket op til en lang arbejdsdag. Ved at cykle, når du alligevel skal transporteres fra a til b, får du motion hver eneste dag, og bliver derved sundere. Invester eventuelt i en ny cykel og en god cykelhjelm, så du ikke har nogle undskyldninger for ikke at hoppe på cyklen. Find et stort udvalg af cykelhjelme her.

Gå en tur i frokostpausen eller efter arbejde

At gå en tur er en af de bedste motionsformer, der findes – alle kan gøre det, og det kræver ikke andet end et par sko og eventuelt en jakke. Når du har frokostpause på arbejde, kan det være en god idé at gå en tur, når du har spist din mad. Bare 5-10 minutters gang giver både motion og ilt til hjernen, og det vil kvikke dig op, så du kan klare resten af arbejdsdagen. En gåtur efter arbejde er også anbefalelsesværdigt. Tag kæresten i hånden, aftal en gåtur med veninderne eller tag børnene med rundt om søen.

Fitness
Skal du vælge styrketræning eller cardio?
Fitness
Du kan sagtens træne derhjemme
Fitness
Hjemmetræning: tips til køb af løbebånd
There are currently no comments.